Pisa ( deel 1 ;-) )& Antignano / Livorno - Reisverslag uit Lucca, Italië van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu Pisa ( deel 1 ;-) )& Antignano / Livorno - Reisverslag uit Lucca, Italië van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu

Pisa ( deel 1 ;-) )& Antignano / Livorno

Door: mvd

Blijf op de hoogte en volg Edwin

28 Juni 2014 | Italië, Lucca

Zo eindelijk hebben we gisteren onze relaxdag gehad bij het zwembad. Heerlijk weer en niks moeten. Toen zijn we s'avonds wilde eten zijn we naar de kustplaats viareggio gereden. Dit leek ons een leuke kustplaats. Niet dus. Wat een drukte. Voor even en om te eten was het leuk maar daarna weer heel snel terug naar ons heerlijk rustige hotel.
Vandaag weer een dag weg op het programma. Eerst naar Pisa. Hier hebben we Het Veld der Wonderen bekeken. Hier staat de scheve toren en nee we hebben niet de geijkte foto gemaakt. Zonde van de foto. Hier hebben we ook de kathedraal , de doopkapel en het composanto bekeken. Dit laatste is 1 van de oudste en mooiste begraafplaatsen in de wereld. Hier zijn graven te zien uit de middeleeuwen en sacrofagen uit de romeinse tijd die later gebruikt werden voor welgestelde pisanen.
Toen we dit allemaal gezien hadden zijn we doorgereden naar de kust (Livorno)om te kijken voor Edwin om te duiken. Dit is helaas niet gelukt want op het adres wat Edwin had gevonden op internet was geen duikschool te vinden. We zijn nog even uitgestapt om bij de zee te kijken. Hier kon dat wel want in Viareggio is dit onmogelijk omdat alle stranden daar bezit zijn van de restaurants of hotels. Toen zijn we maar weer terug gegaan naar het hotel om hier te eten en te relaxen. Zo dit was het weer even voor nu. Morgen weer een lui dagje en maandag gaan we weer op pad.