San Gimignano - Reisverslag uit Lucca, Italië van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu San Gimignano - Reisverslag uit Lucca, Italië van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu

San Gimignano

Door: mvd

Blijf op de hoogte en volg Edwin

30 Juni 2014 | Italië, Lucca

Vandaag vroeg opgestaan omdat we een autorit wilde doen door de chianti en eerst naar San Gimignano. Dus om 9 uur vertrokken. Gelukkig met goed weer, want gisterenavond was het heel slecht. Ze hadden de kraan weer opengedraaid. En de wolken hadden een beetje ruzie. Als eerste zijn we naar Certaldo gereden. Dit is een middeleeuws bergstadje met een kabelspoor om naar de bovenstad te gaan. Toen doorgereden naar San Gimignano met schitterende uitzichten onderweg. Hier heeft echt de tijd stil gestaan. Niets meer verandert sinds de middeleeuwen. Deze stad heeft nog 14 torens over van de oorspronkelijke 72. Hier hebben we rondgekeken en de dom bezocht. Helaas was dit de eerste kerk waar geen foto's genomen mochten worden. In alle andere kerken mochten we foto's maken zonder flits. Hierna zijn we de chianti giana opgereden. Dit is een weg dwars door de chianti-streek met allerlei leuke dorpjes. We zijn gestopt in Radda in Chianti. Hier heeft Edwin nog wijn geproefd want dat kan hier op iedere hoek. De weg ging ook nog langs een middeleeuwse abdij. Hier hadden we ook schitterende uitzichten.
Dit was de laatste stop en hiervandaan zijn we weer teruggegaan naar het hotel. Dit was nog een behoorlijk lange rit. Maar dit was het wel waard want we hebben heel veel gezien. Morgen weer lekker een rustdag en dan woensdag weer op pad.

• 01 Juli 2014 - 15:03

Trees/ma:

hallo, E enM, wat fijn om te lezen dat jullie je zo vermaken.
    ik word al moe bij de gedachte alleen al van dit alles.
    wat fijn dat het weer een beetje op knapte.
    dus geniet er van.

gr en tot schrijfs. trees/ma