Pistoia & Volterra - Reisverslag uit Lucca, Italië van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu Pistoia & Volterra - Reisverslag uit Lucca, Italië van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu

Pistoia & Volterra

Door: mvd&evd

Blijf op de hoogte en volg Edwin

06 Juli 2014 | Italië, Lucca

Zo eindelijk weer verbinding met internet. Dus we kunnen weer een stukje schrijven. We zijn 2 dagen achter elkaar op pad geweest en dus weer een hoop gezien. Vrijdag zijn we naar pistoia geweest. Dit is ook een vestingstad maar iets groter dan lucca. De muur is hier ook niet meer helemaal intact. Hier zie je maar kleine stukken. De stad is ook minder onderhouden dan lucca. Wel weer hele mooie kerken en paleizen. De kathedraal van pistoia is ook erg apart want deze is helemaal beschilderd met fresco's. Werkelijk iedere cm. We hebben lekker door de straatjes gelopen en veel gezien. Parkeren was erg goedkoop. We dachten eerst dat we ver van het centrum stonden maar dat viel erg mee.
Gisteren zijn we naar Volterra geweest. Dit was echt heel erg mooi. Ook de weg er naar toe was erg mooi. Heel veel mooie uitzichten onderweg op het echte Toscane. Dat wil zeggen mooie villa's, cipressen, zonnebloemen en hooibalen. Volterra is een ommuurde stad met gebouwen en stadspoorten uit de etruskische tijd. Er is 1 stadspoort die stamt uit de 4 eeuw voor christus. We hebben ook een paleis bezocht. Pallazo Viti is een paleis wat in 1856 gekocht is door de familie Viti. Heel veel is hier nog intact gebleven. Hele mooie plafonds en zilver en albast. Volterra staat ook bekend om het albast. Hiervan stonden schitterende kandelaars in het paleis. Iedere straat en ieder gebouw is mooi in Volterra en word ook goed onderhouden. Wat wel vervelend is er mogen binnen de muren ook auto's komen. En die italianen hebben de leuke eigenschap om de auto overal neer te gooien (..en proberen overde tenen van toeristen te rijden...de vriendelijke italianen.... ;-) ) dus het was nog een hele sport om een mooi gebouw op de foto te krijgen zonder auto's. Vanuit Volterra hadden we ook een heel mooi uitzicht op de bergen er omheen. Dit zijn metaalhoudende bergen. Nu hebben we een heerlijk relaxdagje bij het zwembad want uiteraard lagen we er laat in gisteren. Gezellig voetbal gekeken met een engelsman en een italiaan. Helaas nu geen zwembad voor ons alleen. Het is erg druk vandaag. Morgen gaan we nog ff naar lucca in de ochtend en dan de koffer pakken. en dan nelaas dinsdag alweer naar huis.... ciao ! Y Arriverderci!

• 06 Juli 2014 - 15:38

Trees/ma:

nouzeg wat een pech geen internet, lijkt wel of je thuis ben.
    zo te lezen hebben jullie je toch wel vermaakt.
    en ook genoten van het voetbal??.
    zelf ben ik lekker me bed in gegaan, en hoorde vanaf de straat de geluiden dat ze door waren.
    luitjes ik zou zeggen shopse morgen, en geef niet te veel geld uit, he!!!
    een hele goeie vlucht terug ,en tot horens.

groetjes ma.