Grotto del Vento - Reisverslag uit Lucca, Italië van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu Grotto del Vento - Reisverslag uit Lucca, Italië van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu

Grotto del Vento

Door: mvd

Blijf op de hoogte en volg Edwin

03 Juli 2014 | Italië, Lucca

Gisteren hebben we weer een lange leuke dag gehad. We zijn vroeg vertrokken, omdat we om 11 uur bij de grotten moesten zijn. Dus om 9 uur weggereden richting Gallicano. Er werd geadviseerd op internet om op deze plaats te rijden en dan de borden Grotto del Vento te volgen. Toen we in Gallicano aankwamen moesten we nog 13 km door de bergen naar de grotten. Dit was een schitterende tocht met alleen maar haarspeldbochten en smalle weggetjes. Aangekomen bij de grotten hebben we een 2 uur durende rondleiding gedaan door de grotten. Dit was echt schitterend. Alleen mogen ze er wel bij zeggen dat het alleen maar traplopen is. Eerst 40 meter naar beneden en toen weer 30 meter en dat natuurlijk ook weer omhoog. We hebben er nu nog spierpijn van. Ook was het op sommige stukken erg diepen dus niet lekker voor Edwin zn hoogtevrees. Maar hij heeft het toch maar gedaan en dat is erg knap vind ik. Toen we er weer uit waren hebben we wat gegeten en wat gedronken. Je kon hier water tappen wat rechtstreeks uit de grot kwam. Zelfs ik vond dat water lekker. Hierna zijn we doorgereden naar Castelnuovo di Garafagna. Dit is een leuk vestingstadje. Hier even rondgekeken en toen doorgereden naar San Pelligrinni in Alpe. Dit is een bergdorp met klooster. Dit ligt zo hoog dat je hier schitterende uitzichten hebt op de apuaanse alpen. Dit was niet gelogen. Het was werkelijk schitterend. Hiervandaan hebben we de route afgebroken en zijn we terug gegaan. Het probleem bij ons is dat we teveel willen zien en te lang kijken overal en dan kunnen we de rit niet afmaken omdat het dan middernacht word eerdat we terug zijn. Vandaag weer een heerlijk dagje aan het zwembad want de spiertjes hebben wat rust nodig vanwege al die trappen. Ik hoop dat ik van de week nog meer kan schrijven want we zitten af en toe zonder internet of een hele slechte verbinding.

• 03 Juli 2014 - 15:11

Trees/ma:

hallo, nou als ik het zo leest, zijn jullie goed cultureel bezig.!!!
    en ja goed van edwin dat die zo hoog ging, dus het was hoger als hier op de 11e ??
    nou ik hoop dat jullie vandaag lekker hebben kunnen zwemmen.
    het is hier momenteel ook goed weer met een lekker zonnetje.

gr en tot schrijfs. trees/ma.