1e dagen in Kreta - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu 1e dagen in Kreta - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu

1e dagen in Kreta

Door: MenE

Blijf op de hoogte en volg Edwin

18 Juni 2011 | Griekenland, Athene

Hallo,

Na een lange reisdag waar alles mis ging, waren we uiteindelijk om 00:30 in onze tijdelijke ! kamer (aan drukke weg/ geen uitzicht) i.p.v. om ca. 22:45. dit doen ze zodat laatkomers niet midden in de nacht het hele hotel door moeten met koffers over gangen , enz..

De volgende dag na het ontbijt de kamer wisselen naar een op de 1e verd. aan de rustige binnentuin gelegen !.
Daarna boodschapjes doen voor op de kamer en voor onderweg (veel waaaater!).
dan n stukje lopen naar de duikschool en dar alles regelen voor de eerste duikdag a.s. maandag.

dan eindelijk een plons in het niet al te grote maar wel mooi en zeer net zwembadje. en een lekker diner van het buffet in het hotel.
wat niet super veel is, maar wel genoeg en heel erg goed !!.

Vandaag dan naar Rethymno (de op 2 na grootste stad van Kreta)via de zelfde route omgekeerd die we de 1e avond al in het donker hadden gereden. alleen deze keer is het licht en zien we dus ook echt hoe mooi deze (een van de weinige) weg van noord naar zuid is.
Dwars door de bergen en door de Kourtaliaki-kloof.
In de Stad langs diverse bezienswaardigheden door desmalle straatjes (vol met etenszaakjes en winkeltjes) naar de oude venetiaanse haven. waarvandaan we vervolgen door het stadje naar het hoger gelegen Fortezza (fort/ruine gebouwd ergens rond 1560). daarna weer via enkele kerkjes e.d. terug naar onze huurauto.

op de terugweg uiteraard enkele keren stoppen, i.v.m. de mooie uizichtpunten en halverwege de 250 (middeleeuwse)treden naar beneden tot aan het kleine kapelletje dat daar staat (inclusief verwilderde [berg?-]geitjes) en om te zien hoe daar het bergwater als kleine watervallen uit de bergwand stroomt. Dit zoetwater komt overigens in Plakias gewoon uit de kraan !!.

vanavond weer heerlijk gegeten in het hotelrestaurant.
waarna we een stuk boulevard hebben afgewandeld. (jagende valkjes vlak langs ons hoofd ! fantastisch!.
nu na een heerlijk cocktail een goede nachtrust.
morgen een rustdag en dan maandag de eerste duikdag, ben benieuwd !.

Zo dit was de eerste tekst, morgen proberen we wat fotos te plaatsen ter illustratie.

gr. Edwin & Monica.

Oh ja, nog een van de vele goede dingen van dit hotel : deze internet hoek, niet bijzonder denk je ?..... nou..... het is onbeperkt gratis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 19 Juni 2011 - 07:46

Alexander:

mooi dat je al lekker op de rit bent. Goed principe om nachtkomers niet door het hotel te laten gaan!
    fijne rustdag vandaag? beetje poedelen en in de zon liggen?
    veel plezier met duiken en doe geen dingen die je met mij ook niet zou doen! enjoy.

• 19 Juni 2011 - 08:33

Ma:

goedemorgen E&m, edwin van harte gefeliciteerd, en maak er een leuke dag van. Jullie hebben al heel wat meegemaakt in zo korte tijd . de sms met het proostglas is binnen gekomen hoor. edwin veel plezier met je duik, en monica maak er ook wat van he!!!!!.
    groetjes ,MA.