zondag & maandag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu zondag & maandag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu

zondag & maandag

Door: MenE

Blijf op de hoogte en volg Edwin

07 Juni 2011 | Griekenland, Athene

Hoi,

Zondag zijn we met de mensen uit oude tonge (die we hier hebben ontmoet) een halve dag weggeweest.
We zijn door de kloof gereden en daarna zijn we naar het prevelli-klooster geweest. Toen we gisteren opstonden hingen er zware regenwolken boven de bergen. Dit konden we dan ook goed merken in de kloof. Het waaide heel erg hard en het regende er ook. Dit blijft wel in de bergen hangen dus als je er uit rijdt dan is het weer gewoon stralend weer.

Hierna hebben we een mooie bergrit gemaakt naar het Moni Piso Prevelli-klooster. Dit is een klooster uit de 17e eeuw. Het klooster staat boven op de berg. Onderweg kom je nog een ruine tegen van een klooster (deze heet Moni Kato Prevelli).

'S middags zijn we aan het zwembad gaan liggen, maar hier zijn we na een tijdje weer weg gegaan, want het werd windkracht 7. Als je niet uit keek ging je met bed en al het water in. Het was niet constant windkracht 7, maar wel af en toe van die windstoten.

Toen we vanochtend opstonden hadden ze weer heel veel wind voorspeld, maar dit viel gelukig mee. Volgens de nachtportier was het ergste 's nachts geweest.

E:Waardoor dus toch de duikboot uitvaarde !!.
Echter door de ruwe zee zijn we niet voor anker gegaan. dus met draaiende schip te water.

een duikje naar 25m waar we niet zo heel veel hebben gezien, wel weer 2 beerkreeften en een kleine Middellandse zee murene en wat kleine diertjes. En koud !!! het leek wel of gewoon in NL waren 17gr. onder water en 20 in de schaduw op de boot Brrrr.

toen we weer in de boot waren was de wind dus weer opgestoken.
dus proberen in de luwte te blijven liggen en ff een broodje eten.

2e duik zijn we maar met 3 afgedaald (de andere 4 haakte af vanwege de kou).

weer 17 gr. ! maar nu toch maar dubbel pak aan (dus extra shorty, welke ze die ochtend extra in me krat hadden gedaan) en dat was een stuk beter.
Nu een duik vol tegen de stroming in ! iets wat onze gidsen hier ook nog nooit hadden meegemaakt.
Toen leek het echt of we gewoon in de Oosterschelde lagen !. Mmmmm. pas aan t einde een octopusje en een Mooie echte levende Tritonschelp (ca. 50cm lang en 20 cm in diameter op het breedste stuk) met slak er nog in ! fantastisch!.

Vanavond BBQ-avond op de duikschool.
ff gezellig en afscheid nemen van de meesten.

nou nog 2 dagen dan zit het er al weer op....
dus tot het volgende bericht.
M&E

• 27 Juni 2011 - 19:05

Ma:

hoi,m&e, fijn te horen dat het nog steds goed daar, en wel leuk zo afscheidbbc. jammer van de kou en de harde wind dus je waande je even in nederland?.
    maak er nog wat van deze laatste paardagen. enjoy ma