dinsdag & woensdag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu dinsdag & woensdag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu

dinsdag & woensdag

Door: MenE

Blijf op de hoogte en volg Edwin

09 Juni 2011 | Griekenland, Athene

Hoi,

Dinsdag zijn we naar Knossos geweest. Dit wordt beschouwt als de hoofdstad van Kreta in de minoische periode (3000 t/m 1100 voor christus). Het is een enorm paleis met daar omheen werkplaatsen en woningen van de werklieden. Het is erg mooi om te zien, maar wel heel erg toeristisch. Op 1 parkeerplaats stonden wel 25 bussen geparkeerd. Ze zijn flink bezig met restaureren. Je ziet dus ook hele mooie fresco's in de troonzaal en in de koninginnenkamer. Het was ook weer een erg mooie rit er naar toe met onderweg hele mooie uitzichten.

Op de terugweg zijn we dan ook meerdere malen gestopt om van het uitzicht te genieten en natuurlijk foto's te maken. Toen we vlak bij Plakias waren zijn we nog even naar het dorp Myrthios gereden. Dit ligt boven op de berg met een schitterend uitzicht op Plakias.

Toen we van het uitzicht stonden te genieten kwamen er 2 mensen van de duikschool langsrijden. Zij zaten in een appartement in dit dorp. We zijn met deze mensen nog even wat gaan drinken. Zij hadden een schitterend appartement met uitzicht op de hele baai. Terwijl we daar zaten vlogen er nog 2 buizerds rond. Dit was echt schitterend.

Vandaag hebben we en lekker dagje aan het zwembad (zonder wind). We zijn even naar de duikschool gegaan om te betalen en afscheid te nemen.
Nu verder heerlijk relaxen en vanavond de koffer in pakken. We vertrekken morgen hier om half 8 plaatselijke tijd.

Dit was het laatste berichtje vanaf ons vakantieadres. We horen en zien jullie weer als we thuis zijn.

Kalispera (goedemiddag)
E & M

• 29 Juni 2011 - 11:12

Ma:

kalispera, fijn dat je het zo goed allemaal kon vinden , en de mooie uitzichten zie ik nog wel op de foto,s, thuis is alles goed bij jou, ben gisteravond nog even geweest. morgen een hele goeie thuisreis , en vooral een goeie vlucht. gr ,MA.

• 30 Juni 2011 - 16:08

Michel En Marise :

Hoi (ex)vakantie gangers. Bedankt voor jullie berichten. We hopen dat jullie een goede vakantie gehad hebben, maar dit is wel uit de berichten te halen.
    Tot snel.
    Groeten