1e dag op stap - Hart van Madeira - Reisverslag uit Caniço, Portugal van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu 1e dag op stap - Hart van Madeira - Reisverslag uit Caniço, Portugal van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu

1e dag op stap - Hart van Madeira

Door: Edwin & Monica

Blijf op de hoogte en volg Edwin

19 Juni 2012 | Portugal, Caniço

toen we vanmorgen wakker werden dachten we even dat w toch nog in NL waren.... REGEN!.
maar goed dat we dat al in de recensies hadden gelezen, het is niet voor niets een ´groen´eiland!.
Toch maar met de auto vertrokken langs de zuidkant van het eiland en dan oversteken naar t noorden naar Sao Vicente.
Wat denk je ... staan we ook nog in file!... klein ongelukje op de ´snelweg´.
ach ja...

eindelijk in Vicente via behoorlijk wat bochtjes, wolken , uitzichten, bergop! was het toch veel beter weer aan de noordkant! heerlijk.
daar de (lava-)grotten bezocht.
daarna via de kustweg (draaien, keren, haarspelden en nog eens bochtjes !.... pffnaar Santana.
In Santana de driehoek huisjes even bezocht.

daarna via de mooie binnedoorwegen de bergen weer door ,en natuurlijk veel stoppen voor de fotootjes, totdat we letterlijk weer in de wolken waren.
af entoe slechts zicht van ca. 5m !!! en dan nog haarspeldbochtjes moeten rijden...brr!.
weer een ervaring rijker, maar wel lekker toen we aande andere kant weer terug in het zuiden uitzicht op Funchal hadden in de zon .
daarvandaan nog een klein stukje terug naar Canico de Baixo.
Heerlijk gegeten in een leuk/gezellig restaurantje verderop richting dorp.
de avond afgesloten met een cocktailtje!, proost!.

morgen eerst (hopelijk met zon) aan t zwembad hangen en dan smiddags voorzichtig een ´ondiep´ duikje proberen.

morgen of overmorgen proberen we ff wat fotootjes erbij te krijgen.

nou dit was t dan even.

Ps: iedereen bedankt voor de felicitaties !!!

• 20 Juni 2012 - 08:32

Joop:

Conform de traditie feliciteer ik je natuurlik een dag te laat, maar nemen jullie maar op mij rekening een drankje. Veel plezier verder

• 22 Juni 2012 - 14:04

MA:

hoi e&m , ben benieuwd of je inderdaad kan duiken??, maar kijk wel uit he?. wij hebben het heel relaxt en gezellig gehad in zandvoort, en het weer zat ook mee. Gr MA.