ma t/m do 2e week - Reisverslag uit Caniço, Portugal van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu ma t/m do 2e week - Reisverslag uit Caniço, Portugal van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu

ma t/m do 2e week

Door: Edwin & Monica

Blijf op de hoogte en volg Edwin

28 Juni 2012 | Portugal, Caniço

Zo hhier weer even een update van de 2e week tot nu toe.

maandag was het gelukkig weer/nog steeds mooi weer dus zijn we weer met de auto op 'stap' geweest.
Eerst naar de 'Jardim de Palheiro', welke zeer mooie tuinen waren (veel bloemen). Daarna doorgereden terug naar Ribero Frio waar we vorige week alleen met 5m zicht in de mist/wolken hebben gereden.
nu dus wel goed zicht.
daar gestopt bij de forellenkwekerij (welke niet veel voor stelt) en leuk is omdat het originele (oude!) stenen vijvers zijn.
hier om de hoek start een 'levada'-wandeling naar het 'Balçoes' (= balkon omdat het over het puntje van een berg hangt, als n balkon dus) welke een fantastisch uitzicht heeft op een aantal andere bergtoppen.

dinsdag was duikdag, dus monica aan t zwembad met n boekje.
Edwin met de zodiac naar het nationaal naturpark Garajau om te duiken!.
1e duik was een korte en diepe duik.
mooi zeer grote Tandbaars!! en mak als n lammetje geweldig!!! verder enkele murenes (eentje zelfs vrij zwemmend !!) en weer wat kleinere vissoorten zoals de girelles e.d..

klein stukje varen en toen de 2e duik. ging goed tot we bijna op t diepste punt waren en m´n mededuiker er achter kwam dat ie z´n (losse)computer was verloen. wij weer dezelfde weg terug.
niet erg want daardoor heen- en terugweg meerdere grote roggen gezien !!!prachtig!!. dan t zoeken opgegeven en ivm mijn oren ben ik iets hoger blijven hangen, terwijl zij een 'grotje' ingingen.
daarna nog lang op ondiep water gedoken tussen mooie vissen, anemoon, wat kleinere roggen en rara, daar vond ik zijn computer weer terug!, smiddags daardoor dus n heerlijk gratis biertje op :-)). uuteindelijk daardoor weer n mooie lange duik van 58 min.

Gisteren hebben we weer de auto gepakt en wederom vanaf Ribeiro brava via encumeada naar 'de' watervallen van Madeira.
auto op de top parkeren bij alle andere toeristen!! en via een weg met mooie uitzichten naar beneden wandelen.
daarna vanaf de picknickplaats (Rabaçal) wanelen via een mooi pad langs 'Levada de Risco' naar de waterval wat het eindpunt is.
Dit is niets meer dan heel veel water wat zo uit de bergwand 'sijpelt' (stroomt!).
daarna met een busje naar boven laten brengen (ideaal :-) ).

verder met de auto over de hoogvlakte (Paul da Serra) waar we af en toe hebben gestopt voor de mooie uitzichten en/of de nodige koeien die op de weg bivakkeerde :-D.
Daarn gestopt met een mooi uitzicht op Porto Moniz, waardoor je gelijk alles hebt gezien
van de plaats, dus weer verder touren richting Seixal en Sao Vicente.
om vandaar uit weer terug door de pas, op de Via Rapida(snelweg), te rijden naar Ribeiro Brava (wat meer toeristisch stukje/dorpje).
alwaar we heel even hebben rondgelopen (te heet en benauwd) om daarna weer snel door te gaan terug naar het hotel, alwaar het veel aangenamer was door een licht briesje.

Vandaag wederom duikdag (laatste).
vanochtend met de zodiac (wederom vanaf Santa Cruz) naar Camacha gevaren (ca. 20 min.) en een mooie diepe (daardoor ietwat kort) duik gemaakt.
2x octopus, scholen met wat grotere vis waaronder (kleinere tonijn!).
diverse koraalsoorten, enz..
Vanavond
nog een nachtduik hier vlabij het hotel bij het 'lido'om het duiken voor deze vakantie weer af te sluiten, ben benieuwd maar later meer....

morgen nog een keer lekker met auto op stap naar diverse plaatsen en dan zaterdag (de laatste dag alweer :-(( ) nog een rustdagje aan het zwembad, als er plek is, en hopelijk nog lekker weer.
tot vandaag was het weer goed !.
vanaf de late ochtend is het vandaag weer erg bewolkt (overigens niet koud).

nu vroeg eten ivm de avondduik.

Adios.

• 28 Juni 2012 - 16:16

Manda:

Lekkere vakantie als ik het zo lees. Geniet nog een van al die mooie uitzichten. Voor je het weet zit e weer in een bewolkt Holland.

• 29 Juni 2012 - 07:07

Ma:

Hoi nou jullie hebben weer een hoop gezien. en edwin fijn voor je dat het duiken weer goed ging,houwen zo!!!!!!!!!.
    tot zondag, gr ma.