laatste dagen in Madeira - Reisverslag uit Caniço, Portugal van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu laatste dagen in Madeira - Reisverslag uit Caniço, Portugal van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu

laatste dagen in Madeira

Door: Edwin & Monica

Blijf op de hoogte en volg Edwin

03 Juli 2012 | Portugal, Caniço

Donderdagavond de nachtduik
om ca. 22:00 uur te water.
alwaar een mooie, en wederom n lange (65 min.), 1 op 1 duik gemaakt met n gids, omdat de andere NL had afgezegd vlak voor de duik. roggen ! zo dicht onder de kant, zeer grote krab, vrij zwemmende murenes, vrij zwemmende zand paling!!!(zeldzaamheid!!), mooie grote rode garnalen, octopussen, enz.! geweldige duik.
max. 13m diepte.

vrijdag zijn we naar de nabij gelegen hoofdstad Funchal geweest om daar een rondwandeling langs diverse gebouwen en wijken te maken (alsmede om nog wat souveniers te scoren ;-) ). duidelijk een grote stad!. druk maar wel gezellig.

Daarna naar de Jardim Botanico geweest die hoog boven Funchal om de berg liggen.
Deze waren (ondaks dat onze reis-boekje-gids zei van niet) erg mooi en hier hebben we dan ook behoorlijk wat uren rondgewandeld(/n paar ;-) fotootjes gemaakt).

Zaterdag vroeg ontbijten om een bedje aan t zwembad te bemachtigen.
(savonds was er bbq van t hotel en dan word de helft van de bedden weggehaald!).
na ca. n uurtje of 2 gelegen te hebben werd t weer steeds donkerder en eindigde dat weer in n fikse regenbui.
daarin overigen heerlijk ff gezwommen :-D.

smiddags klaarde t weer op en hebben we nog lekker kunnen onspannen.
laat in de middag de koffers ingepakt en dan s-avonds nog n keer naar ons favoriete restaurantje geweest (Grill house Vila Ventura).

toen nog rekening betalen van t hotel, n afzakkertje in de bar en naar bed omdat we er om 05:30 uur (ja je leest t goed!) weer uit moesten om op t gemak om 6 uur te ontbijten.

Daarna vertrekken, auto inleveren op te vliegveld(17 min. rijden ;-) ) inchecken als 1 van de eerste (lekker rustig nog). en wachten op vertrek van t vliegtuig.