Vrijdag en zaterdag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu Vrijdag en zaterdag - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Edwin Dorp - WaarBenJij.nu

Vrijdag en zaterdag

Door: MenE

Blijf op de hoogte en volg Edwin

05 Juni 2011 | Griekenland, Athene

Hoi,

vrijdag was een duikdag zoals gezegd,
we zouden met de boot mee gaan, maar het waaide dus werden we door kustwacht tegen gehouden om uit te varen.
Daardoor 2 hele mooie duiken gemaakt vanaf het strand "Shinaria" wat een baai verder is en bijna uit de wind ligt. (zie ook foto's bij het vorige verslag.

Vandaag met de auto naar Chania-stad geweest een ritje van ca. 1,5 uur naar de westelijke noordkust.
enkele leuke oude gebouwen en wat leuke straatjes, verder duidelijk zeer toeristisch ingesteld !!!(zoals we de beelden wel kennen van chersonissos) je wordt, bij wijze van spreken, aan elke arm ergens heen getrokken om te gaan eten en /of te gaan varen, of iets anders.
dus restaurantjes, winkeltjes, winkeltjes en nog meer winkeltjes.

wij hebben en klein stukje van de oude haven bekeken en enkele mooie kruip-door/sluipdoor straatjes als ook wat kerkjes e.d.

Daarna vanwege de hitte snel naar de auto (deze keer een dure overdekte garage, dus wel een koele auto)en naar 'huis'. de tomtom stuurde ons eerder van de snelweg af dus zijn weer via een hele mooie rit (oftewel weer een aantal keren stoppen voor het uitzicht!!) door bergen terug naar de zuidkant van het eiland.
Hierdoor kwamen we deze keer via de Kotsifou-kloof, welke aan de westkant van Plakias ligt) terug naar huis.

even een omweggetje gemaakt naar het hoger gelegen bergdorpje Sellia, waar een goede zilversmid schijnt te zitten(helaas gesloten) om iets moois te maken van het "oog van de zee" (dit is het 'deurtje' van een leeg gegeten slakkenhuisje) welke ik op de zeebodem tussen het grind heb gevonden.

Nou dit was het weer even.
gr. M&E.

• 26 Juni 2011 - 15:34

Ma:

hoi m&E, wat jammer dat die smid dicht was, maar verder is het wel allemaal leuk toch?. en wat een mooie foto,s weer, is het niet erg lastig om daar te rijden ,langs al die kloven en smalle weggetjes. gr MA.

• 26 Juni 2011 - 19:08

M&E:

hoi,

nee hoor alle wegen zijn geasfalteerd (ook de ezelpaadjes, hahaha)
    gaat goed, je bent er snel aan gewent.
    juist erg mooi steeds door de kloven en langs de bergen !!.

morgen weer om 7:00 uur op voor laatste duikdag.
    wordt weer strandduik denk ik want het waait hier alweer de hele dag en morgen wordt t nog erger zeggen ze (kracht 7) maar de temperatuur blijft wel tussen 25 en 31 gr. ! dus oppassen om niet te verbranden.
    Welterusten (hier 22:00 hr).